Przedmiot działalności i kompetencje
Szkoła realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty umożliwiając uczniom zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa, ukończenia szkoły i pozwalających kontynuować naukę na kolejnym etapie kształcenia. Szczegółowe cele i zadania określa statut Szkoły.
Cele wychowawcze szkoły
Naczelnym celem szkoły jest wychowanie młodego człowieka zgodnie z przyjętym systemem wartości w duchu miłości, mądrości, dyscypliny i szacunku dla innych. Cele priorytetowe we współczesnym wychowaniu, których nauczyciele nie powinni omijać, to:
- pomoc uczniom w uzyskaniu orientacji etycznej i hierarchizowaniu wartości;
- pomoc w odnajdywaniu swojego miejsca: w rodzinie, w grupie koleżeńskiej, społeczności szerszej: lokalnej, regionalnej i narodowej,
- kształtowanie etyki pracy, zwłaszcza rzetelności i uczciwości.
Absolwent naszej szkoły jest przygotowany do życia w społeczeństwie, potrafi;
- nawiązywać kontakty
- dokonywać wyborów,
- bronić własnego zdania,
- być odpornym na stres,
- bronić się przed agresją,
- umiejętnie i rozsądnie korzystać ze środków masowego przekazu,
- aktywnie uczestniczyć w życiu szkoły,
- być zdolnym do kompromisu,
- zadbać o higienę osobistą,
- zapanować nad swoimi negatywnymi emocjami,
- dbać o swój język,
- stosować reguły kulturalnego zachowania,
- dostosować swój strój do sytuacji,
- szanować dobra społeczne i prywatną własność,
- szanować godność osobistą drugiego człowieka niezależnie od wieku,
a/ otwartość i ciekawość:
- ma ukształtowany system wartości
- potrafi komunikować się,
- być wrażliwym na potrzeby drugiej osoby,
- umie korzystać z różnych źródeł informacji,
- ma potrzebę obcowania z kulturą (literatura, teatr),
- z szacunkiem odnosi się do dorobku kulturowego (regionu, kraju).
- posiada umiejętność właściwego zachowania w odpowiednich miejscach i sytuacjach.
b/ dociekliwość i samodzielność:
- potrafi:
- pokonywać trudności subiektywne i obiektywne,
- wytrwałe dążenie do celu,
- ambitnie dążyć do celu,
- wypracować strategię działania, samodyscyplinę, obowiązkowość,
- ma motywację do działania.
Model ucznia - absolwenta Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Kaliszu
Dyrektor Szkoły kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkałe w obwodzie Szkoły i prowadzi ewidencję spełniania obowiązku szkolnego. Niespełnianie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych: wcześniejsze rozpoczęcie nauki przez dziecko, odroczenie obowiązku szkolnego, spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą, skreślenie ucznia z listy uczniów, indywidualny program lub tok nauki.
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. (Dz.U. 2007 nr 83 poz. 562 z poźn. zm.) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.
W sprawach dotyczących oceniania i promowania nie prowadzi się postępowania administracyjnego i nie stosuje się Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
- Tekst rozporządzenia [.pdf, 190.46 kB]
Podstawa programowa określona jest w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
- Tekst rozporządzenia [.pdf, 13.09 MB]
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 13-09-2022 - Edycja treści
- 20-10-2021 - Edycja treści
- 10-08-2018 - Edycja treści
- 30-09-2015 - Edycja treści
- 15-04-2015 - Edycja treści
- 14-04-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 1256