Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Przedmiot działalności i kompetencje

Szkoła realizuje cele i  zadania określone w  Ustawie o systemie oświaty umożliwiając uczniom   zdobycie wiedzy i  umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa, ukończenia szkoły i  pozwalających kontynuować naukę na kolejnym etapie kształcenia. Szczegółowe cele i zadania określa statut Szkoły.

Cele wychowawcze szkoły

Naczelnym celem szkoły jest wychowanie młodego człowieka zgodnie z przyjętym systemem wartości w duchu miłości, mądrości, dyscypliny i szacunku dla innych. Cele priorytetowe we współczesnym wychowaniu, których nauczyciele nie powinni omijać, to:

  • pomoc uczniom w uzyskaniu orientacji etycznej i hierarchizowaniu wartości;
  • pomoc w odnajdywaniu swojego miejsca: w rodzinie, w grupie koleżeńskiej, społeczności szerszej: lokalnej, regionalnej i narodowej,
  • kształtowanie etyki pracy, zwłaszcza rzetelności i uczciwości.

Absolwent naszej szkoły jest przygotowany do życia w społeczeństwie, potrafi;

  • nawiązywać kontakty
  • dokonywać wyborów,
  • bronić własnego zdania,
  • być odpornym na stres,
  • bronić się przed agresją,
  • umiejętnie i rozsądnie korzystać ze środków masowego przekazu,
  • aktywnie uczestniczyć w życiu szkoły,
  • być zdolnym do kompromisu,
  • zadbać o higienę osobistą,
  • zapanować nad swoimi negatywnymi emocjami,
  • dbać o swój język,
  • stosować reguły kulturalnego zachowania,
  • dostosować swój strój do sytuacji,
  • szanować dobra społeczne i prywatną własność,
  • szanować godność osobistą drugiego człowieka niezależnie od wieku,

a/ otwartość i ciekawość:

  • ma ukształtowany system wartości
  • potrafi komunikować się,
  • być wrażliwym na potrzeby drugiej osoby,
  • umie korzystać z różnych źródeł informacji,
  • ma potrzebę obcowania z kulturą (literatura, teatr),
  • z szacunkiem odnosi się do dorobku kulturowego (regionu, kraju).
  • posiada umiejętność właściwego zachowania w odpowiednich miejscach i sytuacjach.

b/ dociekliwość i samodzielność:

  • potrafi:
  • pokonywać trudności subiektywne i obiektywne,
  • wytrwałe dążenie do celu,
  • ambitnie dążyć do celu,
  • wypracować strategię działania, samodyscyplinę, obowiązkowość,
  • ma motywację do działania.

Model ucznia - absolwenta Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Kaliszu

Model ucznia - absolwenta Szkoły Podstawowej nr 2

Dyrektor Szkoły kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkałe w obwodzie Szkoły i prowadzi ewidencję spełniania obowiązku szkolnego. Niespełnianie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w  drodze decyzji administracyjnych: wcześniejsze   rozpoczęcie nauki przez dziecko, odroczenie obowiązku   szkolnego, spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą, skreślenie ucznia z  listy uczniów, indywidualny program lub tok nauki.

Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. (Dz.U. 2007 nr 83 poz. 562 z poźn. zm.) w  sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i  słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.

W sprawach dotyczących oceniania i  promowania nie prowadzi się postępowania administracyjnego i   nie stosuje   się   Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

Podstawa programowa określona jest w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku   w   sprawie   podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.

Podmiot udostępniający informację:
Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Pawła II w Kaliszu
odpowiada: Joanna Patrzykąt
data: 13-09-2022
wytworzył: Karolina Kryszak
data: 13-09-2022
data: 13-09-2022
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 13-09-2022 - Edycja treści
  • 20-10-2021 - Edycja treści
  • 10-08-2018 - Edycja treści
  • 30-09-2015 - Edycja treści
  • 15-04-2015 - Edycja treści
  • 14-04-2015 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 1236